Pojawiały się zapewnienia wydawcy jakoby pierwszy Zestaw Fabularny drugiego cyklu miał nas nawiedzić jeszcze w lipcu (21-go!). JEśli jednak myślicie, że to jedyna dobra wiadomość w tym wydaniu DwutyGOTnika, jesteście w błędzie. FFG sypneło dokumentami, które co prawda nie zatrzęsły światkiem GOTa, ale wprowadziły pewne istotne zmiany.
Się, chlapło się
Strona wydawcy - FFG - podaje, że każdy dodatek, oddzielnie znajduje się w fazach produkcji, transportu itp. Mowa tu jednak o wersji anglojęzycznej, która z oczywistych względów ma największy nakład. Wychodzi jednak na to, że inne wersje językowe mają albo całkowicie inny proces produkcji lub są drukowane na miejscu, cały cykl z gory.
W taki oto sposób światło dzienne ujrzało następujące zdjęcie:
Nie jest to żaden spektakularny przeciek, ale dowiadujemy się z niego nie tylko nazw dodatków: Duchy Harenhal oraz Łancuch Tyriona, lecz także poznajemy grafiki dwóch kart z bieżącego (lada moment) cyklu. Odnośnie Łańcucha ulubionego karła Westeros, zdaje się, że będzie to karta wydarzenia. Wątpliwości natomiast nie mam iż niczym Orle Gniazdo w Cyklu Westeros (tez było na okładce ZF) - tak teraz Harrenhal, będzie konkretną lokacją o relatywnie dużym koszcie. Nie będe się bawił w zgadywanie efektu, ale ciesze się, ze tak istotna twierdza Pieśni Lodu i Ognia pojawi się w grze karcianej.
Bob Budwniczy, wszystko spierniczy
Ta chwila musiała nadejść, dostaliśmy pierwszy oficjalny FAQ do drugiej edycji karcianej Gry o Tron. Tak naprawdę, godziny po pierwszej wersji dostaliśmy poprawkę: v1.01 (informacje o wersji można znaleźć na stronie tytułowej dokumentu - LINK. Na chwile obecną nie ma jeszcze polskiej wersji językowej dokumentu, ale jak tylko Galakta ją wyda, zostanie tutaj podlinkowana. Warto wiedzieć, że angielska wersja ma zawsze priorytet i wszystkie wprowadzane przez nią zmiany są automatycznie wiążące.
No dobrze, ale czym jest dokument FAQ? Najlepiej przeczytać wstęp do każdej z sekcji dokumentu, bo tak naprawdę FAQ jest własnie zlepkiem rożnych rodzajów informacji. Obecna wersja nie wprowadza jeszcze żadnych kart wzajemnie ograniczonych (Restrict List) ani zakazanych (Banned List) - więc nie ma nic co by znacąco wpływało na budowanie decka.
FAQ v1.01 umacnia większość panujących interpretacji zasad i każdy kto śledzi wątki z zasadami znajdzie w niej oficjalne potwierdzenie tego co i tak było uznawane za wiążące.
Jest jednak jedna bardzo istotna zmiana w zasadach, która stoi w sprzeczności z tym jak zsady były interpretowane. Jeśli macie cokolwiek zapamiętać z tego wydania DwutyGOTnika, to właśnie tę sekcję. Stało się to udziałem tego akapitu ( w sekcji o Duplikatach):
A player cannot put a copy of an opponent’s unique card into play if another copy of that unique card (owned either by the player attempting to bring the card into play, or by the opponent who owns the unique card that is attempting to enter play) is already in play or is in its owner’s dead pile.
Dostliśmy czarno na białym, że ani Yoren, ani Euron nie mogą już zajumać unikalnej karty ze stosu kart odrzuconych przeciwnika, jeśli inna kopia tej karty nadal jest w grze po stronie przeciwnika. W przypadku Yorena nie można dodatkowo odpalić, jego Reakcji na postać która jest w stosie martwych jak i odrzuconych postaci przeciwnika.
Skąd ta drastyczna zmiana? Z powodu Eurona. Nie oszukujmy się, zapchlonym czarnym bratem nikt się nie przejmuje, ale podkradanie Arbor czy Muru w momencie gdy jedna jego kopia jest już w grze było nielogiczne. W połączeniu z wydarzeniem My Nie Siejemy, gracze GJ, nie musieli skasować Arbor ze stołu (wystarczyło ściągnąć Duplikat) aby Euronem go sobie zwinąć. Nowe zasady wzmacniają użyteczność Duplikatów i własnie o to w nich chodzi.
FAQ, będzie stale rosnąć, jako, ze jest on oficjalnym dokumentem gry (jak KKZ), radzę, za każdym razem uwaznie czytać nowości, na szczeście wydawca wszystkie nowinki względem poprzedniej wersji zaznacza na czerwono. Jako, że jest to pierwszy FAQ, warto go przeczytać od deski do deski.
Uwaga do wszystkich czytelników bloga - analizy Nocnej Straży jak i Greyjoyów powstały w momencie, gdy nie było jeszcze FAQ, toteż inne zasady były obowiązujące. Poprawię oba artykuły aby nie siać zamętu. Powtarza po raz kolejny - warto tę nową zasadę wyryć na blachę!!
To jeszcze nie koniec dokumentów od FFG
Kiedy już myśleliście, że będzie na dłuższa chwilę spokój z ważnymi dokumentami GoT, FFG przysoliło dzisiaj istotnymi, z turniejowgo punktu widzenia, zmianami:
- Zlikwidowano punkt przyznawany osobie przegrywającej po regulaminowym czasie gry.
Zlikwidowano, tę patologiczną zasadę, że przegrywający, jeśli dociągnął gre do limitu czasu mógł dostać punkt liczący się w klasyfikacji Swiss. Umożliwiało to paradoks, że w co najmniej 6 rudnowym turnieju, osoba, która przegrywała wszystkie mecze "na czas" miała lepszy bilans od takiej, która wygrała jeden mecz.
Nie wiem na ile była ta zasada naginana, przez "cwaniaków", ale nawet bez zbędnej nadinterpretacji motywów graczy, było, lekko mówiąc nierozsądne, że są lepsze i gorsze porażki. Brawo FFG, BRAWO!! To była bardzo potrzebna decyzja.
- Nie ma już remisów. Wprowadzono 5 poziomów tie-breakera, w którym ostatni jest bezwzględny.
Nie tak dawno w GoTowym świadku, głośno było o "braniu remisów". W sytuacji, w której 2 punkty urządzały obu graczy (np. obydwaj awansowaliby do drabinki z fazy grupowej) zdarzało się, że gracze bez gry umawiali się na remis. Opisywana zmiana uniemożliwia to, nazwijmy rzeczy po imieniu, oszustwo. Każdego kto uważa inaczej zachęcam do zapoznania się z historią pamiętnego meczu na ME w 2004 roku między Szwecją i Danią, w którym ofiarą oszustwa padły Włochy.
Opisywane zasady turniejowe są dostępne tylko w wersji angielskiej - LINK. Niczym FAQa, podlinkuję wersję polską jak tylko Galakta ją udostępni.
Kity, nagrody, ogólno pojęty swag
Mistrzostwa USA się już odbyły, ale FFG postanowiło wspaniałomyślnie podzielić się z gorszą cześcią świata nagrodami jakie będą na każdym z turniejow rangi krajowej:
Po więcej szczegółów zapraszam na stronę dystrybutora - LINK.
Co było a nie jest nie pisze się w rejestr
Dobrnęliśmy do końca dzisiejszego wydania. Jako, że nadal nie ma nowych kart to i obejść się musimy bez Triku Numeru.
Do przeczytania za dwa tygodnie, miejmy nadzieję, że już z pierwszym dodatkiem Nowego cyklu w garści.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz