piątek, 11 grudnia 2015

[WIDEO] Przykład ofensywnego decku Nocnej Straży

Przykład gry ofensywnym deckiem Nocnej Straży. Wyjątkowo wyrazisty bo przeciwko naturalnemu predatorowi Straży, czyli Baratheonom.

Aż chciałoby się powiedzieć - tak się to robi!









Na wstępie chciałbym podkreślić, że całą grę nie miałem Walla. Nie potrzebowałem go. Mogę mówić o wyjątkowym szczęściu bo 3 Roseroady podczas 6 rund są wyjątkową rzadkością grając Nocną Strażą.

Dla skeczu podliczymy sobie ilość kneela.

Runda 1


Zagranie Aemona było wręcz obowiązkowe. Ghost musiał przeżyć rundę za wszelką cenę a Tears of Lys wisiało w powietrzu.
Na eventy Baratheonów nie ma silnych. Widząc 2 złota wiedziałem, że to się tak skończy ale nie wypadało nie atakować.
Total Kneel:1

Runda 2


Zobaczywszy plot od razu poczułem w kościach podwójny kneel i się nie zawiodłem. Dwie najważniejsze postacie leża zanim się faza zacznie. OCTGN TIP!! - wyłączajcie visibility po Seen in Flames przeciwnika. Nie jest to automatycznie robione.
Obrona Pow tylko po to aby nie pozwolic przeciwnikowi zdobyć karty z gret keep i zaliczyć punkcik z plota.
Total Kneel:3

Runda 3


Po co milk? Po to aby klęknął Cressen. To zawsze 3 STR mniej w wyzwaniu władzy.
Ewidentnie przyswarmiłem. Usprawiedliwię się tym, że Benjen tylko czekał na nadchodzące Wildfire.
Zwracam uwagę na wycofanie ataku Ghostem. Shireen klęknełaby mi Jona i nie wygrałbym pozostałych wyzwań.
Total Kneel:3

Runda 4


Wiedziałem, że leci Wildfire. Chcąc utrzymać przewagę i upewniając się, że zdiscardowany Aemon może wrócić z plota Here to Serve zdecydowałem się na wariant 2vs2 z moim pierwszym atakiem.
Zaznaczę, dobrą kolejność marshallingu: dzięki niej mogłem wrzucić i Benjena i OFH jak i kruka.

Discard OFH aby bronić przed Tearsami - to jeszcze nie była pora na Benjena. Trzymałem go na skok na zwycięstwo. Jak się zaraz okaże była to dobra decyzja. Dodatkowo okazało się, że wygrałem dominacje.
Total Kneel:6
Benjen power:2

Runda 5


Nie ma co ukrywać karty dostałem zabójcze. Podręcznikowy przykład jak zastosować Willa. Co więcej, idealny przykład jak postać z Longclawem i Castle Black potrafią generować 2P. 
Ostatnią rzeczą na którą chciałbym zwrócić uwagę jest zdiscardowanie Benjena. Chodziło tylko o to aby zablokować Seen in Flames. Nie można odpalić tego eventu bez kart na ręce przeciwnika.
Total Kneel:7

Runda 6


Wildfire i Benjen - drugie super-duo w każdym decku Nocnej Straży. Wisienka na torcie.
Total Kneel:7
Benjen Power:4

Pozostaje mi tylko zaprośić na film gdzie mozna wszystko co opisałem zobaczyć.

Film lepiej oglądnąc Full HD na YT.

Miłego oglądania!


4 komentarze:

  1. Jak ty w to grasz na komputerze pobrałeś z jakiejś strony?

    OdpowiedzUsuń
  2. http://octgn.net/

    To jest cała platforma do gier karcianych. Można grać w różne pozycje. Trzeba to ściągnąć, zainstalować, doinstalować Gre o Tron i pobrać paczki obrazków (bo moga być karty bez ilustracji - ze względu na prawa własności). Jak będzie problem pisz, postaram się machnąć jakiś tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak byś mógł zrobić to fajnie bo ja niestety nie znam zbytnio angielskiego :).Mam do ciebie pytanie,czy opłaca się kupić tylko jedną podstawkę bo na więcej nie mogę sobie pozwolić?Poza tym bardzo fajny blog :).

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest bardzo trudne do odpowiedzi pytanie.
    Musisz sobie zadać pytanie czego oczekujesz od tej gry.
    Pojedynczy zestaw podstawowy (CS) to nic więcej jak demo tej gry. Na 2 CS-ach można naprawdę dużo pograć (używając agend Sztandarów) ale tylko w środowisku 2 CS-ów. Jeśli będziesz grał z ludźmi kupującymi co miesiąc dodatki to w mniej niż pół roku stracisz jakikolwiek wspólny mianownik z nimi. Będą mieli mocniejsze karty i będą Cię niszczyć na 100 sposobów.

    Zawsze można poszukać na gry-planszowe.pl/forum w sekcji Sprzedam/Wymienię używanych CSów ale jeśli będziesz chciał grać na równym poziomie z dowolną zorganizowaną grupą (turnieje, ranking) to jednak będziesz zmuszony do tego wydatku 50pln na dodatki co miesiąć.

    Jeśli jednak szukasz samodzielnej gry to może zainteresuj się wydanie HBO: http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/gra-o-tron-hbo/?postTabs=0

    OdpowiedzUsuń